torsdag 3 februari 2011

Nya mål för 2011

Ja, med tanke på hur mycket mitt liv har förändrats sedan den 27 december 2010, så är det betydligt svårare att sätta upp rimliga mål för 2011. Dessutom har jag nog ännu inte gett mig tiden att ordentligt fundera över vad jag vill, men jag gör ändå ett försök, så får jag revidera målen under resans gång då mycket kvarstår sedan 2010, så även i år kommer det vara många mål att sträva åt.

* Jag vill ha en meningsfull tid som föräldraledig då jag ger mig tid och energi att njuta av Ronjas framsteg, både i hemmet och i samvaro med andra på t ex föräldra-barnaktiviteter.

* När det är dags att avsluta föräldraledigheten vill jag åter ha ett meningsfullt jobb som ger mig bra arbetskamrater med möjligheter att fortsätta utvecklas som person. Förhoppningsvis kan vi fortsätta ha en god ekonomi, så vi ibland kan få unna oss saker och upplevelser utan att bara tänka ekonomiskt hela tiden.

* Jag vill att vi genomför ombyggnationen av huset så vi får mer bostadsyta att dela med våra nuvarande och eventuella framtida barn. Jag hoppas jag har tålamod att stå ut med vad det innebär av byggdamm och allmänt kaos samt en mer begränsad ekonomi och umgänge med sambon.

* Jag vill att alla i min omgivning ska få vara friska och leva meningsfyllda liv. Dessutom vill jag känna ro, balans och harmoni i kroppen.

* Jag vill ta mig tid att motionera för att känna mig stark och spänstig.

* Jag vill ha ett lättstädat hem så jag snabbt kan bjuda hem vänner utan att beklaga mig över att jag inte hunnit städa mer. Framför allt så vill jag umgås mer med mina vänner.

* Jag vill bygga färdigt de odlingslådor som är planerade och ha tid att använda de som redan finns. De nya kommer behövas för att ta tillvara de växter som måste rivas upp i samband med ombyggnationen av huset. Även i år vill jag fortsätta lära mig mer om odling.

* Jag vill eventuellt redan i år ge möjlighet till att Ronja får ett syskon innan hon fyller 2 år.

* Jag vill återuppta chansen att njuta av stadens utbud av fritidsaktiviteter samt komma iväg och träffa nya och gamla vänner.

* Jag vill ha tid att fortsätta blogga och uppleva glädje och samhörighet med dem jag kommunicerar och får kommentarer av.

* Jag vill fortsätta utvecklas och lära mig nya saker. Jag vill också få mer inspiration till att laga mat, gärna genom att prova nya recept. Dessutom finns behovet kvar att utvecklas som person.

Ja, det här är nog Skoogstrollet i ett nötskal. :-) Kanske inte så konstigt att jag även i år får nöja mig med om jag lyckas genomföra hälften eller åtminstone ta små steg i taget. Vi får se hur länge jag orkar utvärdera mina framsteg i år. :-)

1 kommentar: