måndag 14 mars 2011

Välbehövda dagar

Jag läste precis ett av Fröken Fräkens blogginlägg om de försvunna helgdagarna. Som vanligt har hon både en härlig ton och kreativa idéer. Den här gången förespråkar hon en ledig helg med de nya helgdagarna: Rivautallt-afton, Sortera-dagen och Annan dag släng. För egen del kan jag nog nöja mig med de två sista för att ro projektet i land. :-) De får gärna inkludera några timmars barnpassning också, för det hinner inte ske så mycket mellan amningarna här.

Läs hennes inlägg här: http://tusenideer.blogspot.com/2011/03/de-forsvunna-helgdagarna.html På köpet får ni en massa kreativa inredningsidéer i hennes blogg.

Nackdelen med att gå hemma hela dagarna är att man ser allt som borde göras och dessutom får en massa kreativa idéer som kräver åtminstone tid för att genomföras. Ja ja, man får försöka glädjas åt det lilla.

I lördags lyckades jag äntligen komma hem med en överdel till Billybokhyllan i ek för 90 kr. Jag har tidigare haft tag i denna överdel, men fått lämna den i kassan då pengarna inte fanns på kortet som jag trodde (jag hade handlat mer bebiskläder än jag tänkt, tror jag). Så därför blev jag extra glad när den nu var rabatterad med 210 kronor.

Igår fick jag tummen ur att sätta ihop den medan sambon tog dottern, så nu är den uppsatt och klar och redan fylld till hälften ... Ja, det blev ju tomt på ett annat hyllplan, men det lyckas jag nog fylla så fort jag får tid att packa upp ...

1 kommentar:

  1. Men åh vilka trevliga ord jag hittade här!En får tacka så väldigt! Jag kan hålla med dig om att man bara ser ställen som behöver en uppryckning när man är hemma, av en eller annan orsak (för mig oftast då jag är sjuk och egentligen inte orkar göra något åt det...) Och när jag är på jobbet är jag världsbäst på att planera allt jag ska göra så fort jag kommer hem.. ä-hum.
    På tal om att planera - du hade verkligen gjort upp en rejäl lista med förhoppningar för året. Jag kan känna mig lite stressad av att göra upp för mycket planer, plus att jag är ett kontrollfreak när jag jobbar.. så jag kan väl mer säga att mina planer för 2011 är att inte planera så mycket utan att vara mer spontan..

    VI får väl se... :-D

    SvaraRadera