onsdag 9 juni 2010

Jag hatar förkylningar

Nu är jag trött på att vara gnällig över hur jag mår, så nu vill jag bli frisk!

Jag vet inte hur länge mina luftrör har varit nedsatta, eventuellt har de inte återhämtat sig sedan förkylning jag fick efter blodgivningen i april. Dessutom fick jag en envis torrhosta häromdagen. Tack och lov hjälpte det med Noskapin, men jag vill ju inte leva på hostmedicin.

Idag har jag dessutom blivit snuvig och fått ont i halsen så livet är inte direkt på topp. Ovanpå allt försvinner ju lukt och smak så mat är inget roligt kapitel. Blåbärssoppa och yoghurt funkar samt saker som är tillräckligt fräscha, så till lunch blev det grönsakssoppa med köttfärs i.

Men nu ikväll dök hungern upp igen och jag tänkte att det skulle vara okej med en knäckemacka med ost som variation till smörgåsgurkan tidigare. Tyvärr upptäcker jag att kar´n som vanligt har ätit upp saker utan att påtala det. Visst ost fanns det ju gott om, men på bordet stod ett TOMT knäckebrödspaket. Varför spara ett tomt paket? Det måste vara någon form av manlig logik. Tack och lov var det mjuka brödet tillräckligt färskt, så nu sitter jag här med min kvällsmacka och är hyfsat pigg efter allt vilande och sovande under dagen.

Motivationen har totalt lyst med sin frånvaro och ute har det nog regnat i princip hela dagen, så jag har inte ens haft nosen utanför dörren. Jag hoppas morgondagen blir bättre för på måndag ska jag ju gå bredvid på äldreboendet och då kan jag ju inte må så här ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar