söndag 20 juni 2010

Mycket flyttande blev det

Igår hade vi stora flytten, så jag började dagen vid åtta då jag inte lyckats fått packat allt jag borde. Jag förstår inte att allt ska ta sådan tid.

Det var väldigt skönt att ha en stor flyttkärra som slukade massor. Problemet är nu bara att få plats och ordning i pojkvännens hus ...

Sedan hade jag ju tänkt packa ur några enkla kartonger för att ha i reserv, men inte var de nedflyttade till källaren, så det blev inget med det. Som tur var tänkte jag att jag har ju några dagar på mig så det ordnar sig säkert. Problemet var bara att när vi åter kom till lägenheten kläcker pojkvännen ur sig att vi måste få med allt NU, på grund av bilen. Jippie, vilken smart planering, så medan de andra packade kärran och bilarna fick jag packa ner saker. Mycket var ju packat, men självklart ta även småsakerna en massa plats. :-(

Naturligtvis räckte inte kartongerna, men väldigt mycket kom med i alla fall. Nu får väl resten vänta några dagar då bilen måste in på service på onsdag först. Snacka om bad timing. Tack och lov, säger jag, att vi bestämde att ta den stora flytten i god tid, för jag börjar ju jobba snart också.

Men idag blir det vila och tid för återhämtning och förhoppningsvis fortsatt tillfrisknande från förkylningen för imorgon börjar jag gå bredvid. Därför var det extra skönt med sovmorgon idag.

Ett stort tack till mina föräldrar och pojkvän som kämpade strävsamt på med flytten, så från och med idag får jag nog räkna mig som permanent sambo även om inte adresssändningen blivit gjord än.

2 kommentarer:

  1. Vist är det så att tiden går för fort när man flyttar, man tycker att man planerar så bra.
    Så blir det alltid lite kvar, kartongerna räcker inte etc.

    Men vad skönt för dej att flytten trotts allt verkar ha gått bra.

    Lycka till med sambolivet

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag vill skriva och tacka dig för de fina ord du tog dig tid att skriva till mig. Du kan nog inte förstå hur mycket de betyder för mig.

    Tack ännu en gång!

    Kram Bea

    SvaraRadera