torsdag 8 juli 2010

En liten paus

Det känns som att livet varit rätt hektiskt på sista tiden. Efter flyttstädningen var klar började jag jobba och sedan är det ju dags att packa upp också samtidigt som jag vill hinna njuta av det fina vädret. Så mycket för bad och solande är jag inte, men lite frisk luft vill jag hinna få även om jag helst ligger i hängmattan i skuggan. Dessutom ligger jag fortfarande efter i trädgården med alla vårens projekt. Ja, en del får ju vänta, men vissa saker måste bli av snarast innan det dör eller är för sent.

Just att jobba kväll till 21 och sedan börja morgonen därpå vid sju, halv åtta känns rätt hektiskt. Jag har svårt att komma till ro och under natten försöker hjärnan snurra rätt på allt som gäller de boendes vanor och mediciner, så jag vaknar superseg. Som tur är piggar en dusch upp mig till mer vaken tillvaro. Så tack och lov var min kollega frisk idag så jag slapp hoppa upp tidigt imorse (blev två turer igår), men det gjorde ju ändå att jag sov lite oroligt. Så efter en tidig frukost och bloggläsande ska jag nog återvända en stund till sängen för lite läsning och vila. Jag jobbar kväll och sedan ska jag fira helg. För hoppningsvis hinner jag komma ikapp lite mer med tre dagars ledigt. Det kan ju vara trevligt att träffa en vaken sambo idag också ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar