fredag 9 juli 2010

Sovmorgon trodde jag

Å, vad jag såg fram emot att vara ledig när jag gick av passet igår vid åtta. Underbart med hela 3,5 ledig dag i sträck med tid att vila och komma ikapp lite med tvätt och uppackning samt trädgårdsarbete. Men mitt i skönhetssömnen väcks jag vid halv sju med frågan om jag kan jobba. Tack och lov räcker en snabb dusch för att jag ska vakna till och en halvtimma senare när passet började var jag på plats. Det är ju rätt okej när det bara handlar om fyra timmar och jag får en halv deltidsdag mindre att redovisa. De där 75 dagarna som regeringen bestämt rullar ju fort på ...

Så nu är det dags att stoppa lite mat i magen och sedan ta tag i jobbsökandet som måste redovisas senare idag. Usch, det är så tråkigt att söka jobb, men det är ju ett nödvändigt ont när man inte har arbete på heltid. Ja ja, dags att gå och handla lite så jag kommer någon vart. Ikväll vankas i alla fall grillfest på Vätterstranden så jag har något att se fram emot. Vädret verkar ju än så länge lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar