fredag 9 juli 2010

Varför kan inte män kommunicera?

Det är inte ofta som jag äter smörgåsar med smör, men jag ser det som en självklarhet att det ska kunna finnas ett paket hemma. Skulle även det ta slut skriver man upp det på listan på kylskålpet eller köper ett bums. Jag har till och med skrivit på locket "ska stanna hemma". Hur tydlig ska man behöva vara???????

Lik förbannat fanns det inget smör hemma när jag kom hem efter handlingen idag och skulle äta Hönökaka. Hur surt är det inte att behöva gå tillbaks till den jävla affären bara för att män inte kan kommunicera? Visst det är inte många kvarter, men det handlar om principen.

Har ni några tips på hur man får en man att förstå att kommunikation krävs för att inte göra sin sambo urförbannad varenda gång något saknas på grund av brist på kommunikation?

Nu har jag visserligen fått ätit mina smörgåsar, men det lär varken vara första eller sista gången han "inte tänkt på det" eller "glömde".

1 kommentar:

  1. Jag har löst de genom att inte ha någon sambo =)

    SvaraRadera