lördag 9 januari 2010

Nytt år, nya tider

Januari är för mig en månad då både det gamla året avslutas och det nya påbörjas. Varje år börjar jag lika entusiastisk skaffa nya almanackor, pärm och register för att ha koll på livet samt kunna sätta in årets privata papper. Några månader kan det väl gå bra innan pappershögarna börjar samlas igen. Kanske är det aktuellt att ha en hålslagare i köket så kanske, jag sa kanske papprena kommer in fortare.

I år blev det en härlig trädgårdsalmanacka med plats för både mina, pojkvännen och hans sons aktiviteter även hemma hos mig. Dessutom finns det en ruta över att skriva "dagens bästa" i. Almanackan är riktigt mysig med en påminnelse om vad som behöver göras just den månaden. I januari föreslås att man ska drömma sig bort i fåtöljen med frökatalogerna som lektyr.


Ännu har jag inte köpt någon i fickformat, men det får vänta tills jag får klartecken om jag börjar jobba den här veckan. Jag skulle fått besked förra tisdagen, men det har dragit ut på tiden, då rektorn som intervjuade mig åkte på akuta magsmärtor samma eftermiddag som jag intervjuades, så när jag ringde 3 dagar senare visade det sig att hon låg på sjukhus opererad för gallsten.

Så det återstår att se när mitt liv får normala rutiner igen. Tills dess försöker jag njuta av livet samt få ordning på så mycket saker som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar