tisdag 5 januari 2010

Startskottet går

I bloggen jag startade i höstas har jag visat mycket av vad som hänt i trädgården och med mitt odlande i övrigt, men till skillnad mot många andra har jag nog inte berättat så mycket om vad som händer i mitt liv i övrigt.

Där har det nog inte framgått att jag är en person som funderar mycket över livet och hur jag ska försöka förändra saker till det bättre för att skapa mer lugn, harmoni och balans i mitt liv. Visst trivs jag när jag har fullt upp och livet går i 180, men jag behöver ändå hitta pauserna för att hinna återhämta mig och samla ny kraft.

De senaste fyra månaderna har livet präglats av att det gått i rasande fart och jag har inte hunnit med allt jag har velat. På dagarna har jag haft en arbetspraktik på en förskola och oftast varit 8 timmar i barngrupp varje dag, med undantag för den tid jag tagit "ledigt" för att söka jobb, även om mycket skett på fritiden. Dessutom har jag helhjärtat velat lära mig mer om trädgårdsplanering och växter parallellt med att vi har pendlat mellan min lägenhet med balkong och pojkvännens hus med trädgård på helgerna. Överallt har det ju funnits saker att göra, både saker som varit frivilliga och saker som varit nödvändiga. Dessutom har min lediga dagar i stan präglats av rejäla förkylningar så när jag tänkt få en massa gjort har kroppen krävt vila.

Även om jag har varit ledig sedan den 18:e känns det knappt som jag hunnit landa och vara ledig, så nu är det dags att försöka nystarta livet för att få mer energi och motivation att komma i fas med livet.

Kanske beror det på att jag hade julfika den 18:e och 21:e, var på julbord den 19:e, sjöng med kören den 20:e, träffade den andra kören på dan den 21:e, handlade julklappar den 22:e och 23:e. Sedan var det dags för julfirande med familjen på julaftonen. Den 25:e hälsade vi på vänner på kvällen för att dagen efter åka 20 mil för att fira med pojkvännens familj. När väl julen var över hade jag några dagar att göra klart inlämningsuppgiften till företagsekonomin. Sedan var det nyår och jag längtade efter att bara vara hemma några dagar medan pojkvännen ville hem och bygga färdigt på nyårsdagen. Hans argument segrade eftersom han menade att jag hade all tid i världen när han börjar jobba på torsdag ... Sedan hade jag en jobbintervju igår och nu försöker jag göra snyggt hemma om jag nu börjar jobba nästa vecka.

Ha ha, jag börjar nog förstå vart mitt liv har tagit vägen ...

Med andra ord dags för nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar