tisdag 5 januari 2010

Små steg framåt

Tanken är ju att jag ska göra små saker som för utvecklingen framåt och så småningom stannar och har omskapats till goda vanor.

För att nämna några steg så passade jag på att ta en promenad i solskenet runt sjön så fort jag kom hem till stan. Visst var det lite ensamt att komma hem utan pojkvän och katter, men en snäll väns löfte om kvällsmat via sms räddade mina funderingar om vad jag skulle göra av kvällen. Istället blev det varma mackor, lite dans, spel och umgänge i goda vänners lag.

Spelet Upp till bevis var nytt för mig, men tävlingsklorna hann vässas ordentligt hos vissa. Jag var mer mån om att det skulle vara rättvist vid utmaningar och att det inte skulle vara slumpen som skulle styra vid kropp mot kropp. Det kan ju räcka med 2 kort för att uppgiften ska vara ogenomförbar, mage mage och rumpa rumpa vore svårt att genomföra på två. Kul var det i alla fall, så fler spel- och umgängeskvällar vill jag ha.

Väl i stan igen har min städning påbörjats. Jag har hunnit dammsuga och svabba över lägenheten i alla fall. Dessutom har jag påbörjat att skriva mina filer över sådda plantor och frö som finns hemma att sås när rätt tidpunkt infaller. Idag fick jag ju dessutom Impectas katalog så jag har lite mer fakta att gå efter för de sorter jag har sparat samt kunna drömma om hur trädgården ska se ut i år. Dock var det många hundra sidor att studera så det lär ta sin tid ...

Sedan funderar jag på om jag ska anta Rensa i röran-utmaningen som pågår i år. Pojkvännen tyckte att det var en strålande idé för oss båda. Jag vill nog se till att komma igång ordentligt först, så jag inte tar mig vatten över huvudet. Pojkvännen håller ju på att tvätta igenom sina kläder efter att vi har flyttat om i sovrummet. Det återstår att se vad han lyckas sortera ut ...

1 kommentar:

  1. Hej!

    Roligt att du kikat in på mina(a) blogg(ar) ;) Tyvärr kan jag inte släppa in dig på skolbloggen pga sekretessskäl. Den är låst och bara föräldrar kan logga in. Den är uppbyggd på det sättet att jag varje vecka lägger ut ett veckobrev som innehåller information om veckan som gått, vad vi arbetat med, vilka mål vi arbetat med osv. Dessutom lägger jag ut bilder på barnen i deras arbetet samt saker vi gjort osv. Läxor och allmänt praktiskt står också med. Detta har fungerat jättebra och barnen tycker att det är så kul att föräldrarna får se vad de gjort i skolan och föräldrarna tycker att det känns som om de varit där när de får se kort från klassen :) Bara positivt alltså.


    Kram Linda

    SvaraRadera