lördag 23 januari 2010

Uppföljning av målen vecka 2

Veckan startade bra då jag efter mycket väntan äntligen fick ett positivt besked vid fem på måndagskvällen om att jag fått jobbet på 50%. Så på kvällen var det bara att packa ryggsäcken med termobyxor, fleecetröja och matlåda inför första arbetsdagen.

Det känns oerhört bra att både jag och min arbetskompis, som kommer tillhöra de kringresande planeringspedagogerna, var lika ovana att jobba och trötta av intryck varje dag. Visst fick vi delvis en mjukstart med en massa information på förmiddagen första dagen, innan vi gjorde våra första påhälsningar på de 14 avdelningar vi kommer rotera runt på i treveckorsperioder, d v s efter tre veckor har vi haft minst en halv dag på varje avdelning. Som tur är har vi båda en väldigt positiv inställning till jobbet även om det kommer bli tufft att flänga omkring och träffa nya barn två gånger om dagen. Förhoppningsvis blir det lättare när vi återkommer till samma ställe. Dessutom ska vi få kläm på lokaler, rutiner och regler.

Motionsmässigt har det blivit en runda till och från biblioteket plus morgonrundorna till tåget och promenaden till första förskolan för dagen. Det blir ju minst en halvtimma de dagar jag tar tåget, så det borde duga. På helgen blev det sämre med motionen då pojkvännen valt olämpliga skor för att gå till biblioteket. Jag hoppas han planerar bättre i fortsättningen.

Så mycket bloggande har det inte blivit, mer än en stund parallellt med att jag lyssnat på barnskivor.

Ordningen i hemmet är nog värre än vanligt då jag sent om sider försöker få ordning på alla julsakerna i kartongerna. Dessutom har jag fått dra blöt tvätt från pojkvännen, så det finns en del att jobba på, men man ska ju orka och hinna också. För att underlätta det hela försöker jag ta lite hushållsarbete utöver matlagning varje dag. Vi får se om det hjälper, men det går trögt när man går upp fem i fem och inte är hemma förrän framåt sex-sju. Däremot är det skönt att ha arbete även om det kan bli besvärligt med deltidsarbetslöshetsdagarna så småningom.

3 kommentarer:

  1. Att du orkar motionera och skapa ordning med de arbetstiderna och roterande på olika ställen är beundransvärt tycker jag!! Jag har pendlat till ett tidigare jobb och var tvungen att stiga upp fem, och det var fruktansvärt.
    Men, glad att du fått ett jobb! Själv trivs jag jättebra på mitt jobb just nu, och har det så långtråkigt när jag är hemma sjuk. Saknar nya bästa kollegan också. Snörvel!

    SvaraRadera
  2. gomorron o tack för orden i min blogg. Du har rätt, superkontrollant vill man inte bli, men bra om man slänger så lite som möjligt. Väntar på att du ska skriva lite här nu.

    SvaraRadera
  3. mmm tack för tipset om att så fröer i burkarna,
    o du jag har lärt mig länka nu, tack för det med. trevlig helg

    SvaraRadera