lördag 16 januari 2010

Uppföljning av målen vecka 1

Veckan började med att jag var på anställningsintervju och det verkade som att jag skulle få ett positivt besked dagen därpå. För att få tiden att gå medan jag väntade på svar fördrev jag tisdagen med att läsa andras bloggar och att skriva på min. Framåt två återvände vi till stan och modet började sjunka om att svaret skulle bli positivt. Inte kändes det bättre när mamma påpekade att det var trettondagsafton och att många slutade tidigt, så vi kom fram till att jag skulle ringa på torsdagen.

På torsdagen ringde jag och fick en väldigt bra, men tråkig förklaring. Rektorn som intervjuade mig på måndagen hade fått ett gallstensanfall senare på eftermiddagen och hade opererats för det, så hon låg inlagd på sjukhus. Hon trodde att hon skulle vara tillbaks på måndagen, och var bara referenserna okej så kunde jag börja jobba på tisdagen. Det var med stor lättnad det samtalet avslutades, men väntan blev ändå lång. Så resten av veckan passade jag på att förbereda mig både praktiskt och mentalt för att börja jobba igen.

Under veckan har jag läst en del litteratur inom populärpsykologi, men veckan har rullat på för fort för att jag skulle haft ro att sätta mig och reflektera i skrivna tankar.

Vid flera tillfällen har jag promenerat längre sträckor, mestadels för att uträtta ärenden, men då det varit lättare att gå än cykla så har det blivit ganska långa sträckor. Jag har gått runt sjön till ÖB och runt södra delen av sjön fick jag pulsa i snön. På lördagen gick jag en sväng på torget.
Rensandet och städningen har fortsatt med goda resultat. I lördags hade vi tråkigt och bjöd spontant in kompisar via mess. Tyvärr var många upptagna, men en kompis kom förbi, vilket var jättetrevligt.
I torsdags var jag på körövning med 100-talet andra sångare för att öva Christmas Carols. Det var riktigt kul att höra kommentarerna när vi fick skriva siffrorna ett till tio med höfterna på uppsjungningen. Efter den gemensamma övningen följde vi med Ekhagens körledare för noter och fick vara med på deras övning med riktigt härliga manliga körledare. Vi var så välkomna så, även om jag och min kompis inledningsvis delade stol.

Söndagens konsert var riktigt härlig och stämningsfull med fyra blåsare och stor kör. Det var kul att ha utsikt över hela kyrkan från läktaren. Dessutom fick vi se musikstipendiaten live när han spelade på stora kyrkorgeln. För att lyckas med detta häftiga konststycke krävdes viss assistans.

Växtsäsongen planeras i tanken genom att läsa böcker om annueller och perenner.
Dessutom har jag sorterat fröer och försökt mäta upp ytan för tänkta odlingsbäddar.
Tiden för bloggande har väl blivit mindre än vad jag önskat, men å andra sidan har gjort en massa andra saker istället.

1 kommentar:

  1. hej, tack för kommentaren i min blogg Växla ner, boken som jag precis läst ut heter "Växla ned" och är skriven av en journalist som heter Karin Lilja. Hon berättar om hur hon och hennes familj gjort för att minska sin arbetstid och tipsar om saker att spara på. Det mesta kunde jag sen innan, men man får sig en tankeställare. Hittar du inte boken på biblioteket, får du gärna höra av dig, så kan du få köpa min för halva priset.
    Trevlig blogg förresten

    SvaraRadera