fredag 9 april 2010

Att vilja bli stucken och hänvisad att sticka

Ja, idag blev det äntligen av. Efter att jag ringt några samtal, dammsugit och svabbat hela lägenheten samt fått ordning på en låda som länge stått med diverse saker slängda i åkte jag iväg till sjukhuset. Lite nervös var jag nog, för jag är nog rädd att jag har kört i bussfilen när jag skulle hitta till parkeringen. I normala fall så cyklar jag ju alltid, så det ställde till problem i mitt huvud och gjorde mig övertygad om att parkeringen låg vänster om huvudingången, men där fanns ju bara personalparkeringar upptäckte jag. Det var nog tur att jag var nervös så jag slapp känna mig så dum som jag borde känna mig över att inte hitta rätt ... för hur många gånger har jag inte fått övningsköra dit med körskolan för bara drygt ett år sedan???

Sedan var det bara att traska in och anmäla sig. Konstigt att känna sig så nervös när det ändå var andra gången. Den här gången fick jag en ung man. Ja, det lät ju nästan som en raggningsreplik "att jag hade fina kärl" så han slätade snabbt över det i nästa mening med att han nog var miljöskadad och hade en förstående fru som var sjuksköterska. Nålen gjorde väl lite ont, men sedan flödade blodet på bra, så nu har jag lämnat min andra påse blod. Det känns bra att kunna göra en god gärning för andra människor utan att det krävs någon större ansträngning.

Tanken var ju att göra det betydligt tidigare, men jobbar man med uppåt hundra barn per vecka är det svårt att hålla och känna sig helt frisk.

Sedan fick jag min räkning från Radiotjänst idag och jag tyckte det var lika bra att passa på att avanmäla det direkt inför flytten. Första gången när jag äntligen kom fram hann jag precis uppge mitt kundnummer innan samtalet bröts och nästa gång fick jag den käcka upplysningen att jag ringde för tidigt och var välkommen åter först i maj, för så långt i förväg kunde man minsann inte säga upp abonnemanget (drygt 2,5 månad). Riktigt surt tyckte jag att det var, jag som annars aldrig brukar vara ute i såååå god tid. Dessutom påtalade jag surt till henne att det gott kunde stå på baksidan av räkningen!

1 kommentar:

  1. Ring och säg att du flyttat din TV till den nya bostaden redan nu så du behöver inte betala längre. Väldigt enkelt. Sen kan du ju alltid övertala din nya sambo att säga upp också. Det är bättre han spenderar dem pengarna på en snygg klänning eller en helkväll med dig, eller hur?

    SvaraRadera