onsdag 21 april 2010

Snacka om snurrigt

Idag när jag var på biblioteket så ringde typiskt nog mobilen, vilket typ aldrig händer så därför hade jag inte stängt av ljudet. Smått pinsamt var det så jag var inte helt fokuserad. Den som ringde jobbar på den avdelningen där jag gjorde min arbetspraktik i höstas, jag tror det var en kollega, men uppfattade två namn vilket snurrade till det. Hon mindes inte vem jag var, så därför blev jag extra osäker ... men glad i hågen tackade jag ja till att jobba imorgon.

Sedan när jag kom ut från biblioteket tänkte jag att det var bäst att skriva upp det i mobilen och kommer på att shit, det är ju bara torsdag imorgon och då är jag ju inte ledig. I min värld var det redan fredag imorgon ... Kanske hänger det ihop med att jag bär på en envis förkylning så jag var osäker på om jag kommer orka jobba imorgon och därmed snurrade till det extra att jag var ledig.

Ja ja, det var ju bara att ringa och erkänna mitt misstag. Det komiska är att kvinnan som svarade från en annan avdelning heller inte kopplade ihop vem jag var trots att jag arbetade tillsammans med henne i fredags ... Ha ha, livet var nog rätt snurrigt idag för många.

Och imorgon är det torsdag och jag jobbar om det inte blir värre. Jag avskyr de här dagarna man inte har feber, men en infektion som tröttar ordentligt. Med tanke på att jag haft den i 1,5 vecka så tror jag inte att jag smittar ner någon annan, framför allt inte bland alla hostande och snörvlande barn där jag jobbar.

Dessutom har jag under veckan fått lära mig en ny barnsjukdom -femte sjukan, som tydligen 2 barn haft på en avdelning. Dock lät symtomen så defusa för vuxna att det lät som vem som helst med en rejäl feberförkylning kunde ha den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar