måndag 12 april 2010

Trots en dålig start en bra dag

Glädjen över att jag vunnit en trädgårdskurs och fått dansat igår lyckades väl inte hålla i sig när jag vaknade med ont i halsen. I väntan på om de skulle ringa om jobb passade jag på att läsa ut en del biblioteksböcker som skulle tillbaks, så jag hade en rätt skön start på dagen i soffan. Enda bekymret utöver halsen var väl att solen värmde på väl bra, så jag fick röja ur fåtöljen längre in i rummet. :-)

Sedan läste jag en av bloggarna som är med i Ulrikas fin form-utmaning och hon lät så sporrad att äta nyttigt och börja motionera med stegräknare att jag blev sugen på att skaffa en ny, vilket jag har tänkt länge. Så med flera inplanerade ärenden på stan gick jag ut i solskenet. På vägen ut kollade jag brevlådan så nu har jag kopierat mina arbetsgivarintyg jag väntade på. Sedan blev det en unna-mig-räkbaugette på stan med medhavd juice på en parkbänk. Synen just nu var väl inte så uppmuntrande i parken, men det lär bli fint när alla tulpaner blommar.

Sedan blev det en tur till bibblan med återlämnande och lån av nya trädgårdsböcker. Därefter kollade jag på scarfsar och anteckningsblock, men kunde inte bestämma mig för om jag trivs bäst i en ljuslila eller turkos scarf. Det börjar bli dags att byta ut den oranga eller svarta mot något vårigare som höjer humöret.

Sedan stod jag länge och funderade på stegräknare, så jag fick en trevlig manlig expedit som kom dit och frågade om jag behövde hjälp. Mitt problem handlade väl mer om att bestämma mig hur viktig timerfunktionen var. Innan har jag ju haft en med fyra funktioner, men kalorierna klarar jag mig bra utan, men det kan ju vara rätt intressant att se hur stor del av dagen man gått. Min förra kollega (nu mammaledig) var ju såå imponerad över att jag går med min packning till jobbet. Tja, det krävs ändå några kilo till för full vandringspackning ...

Därefter kom jag äntligen iväg och klippte mig även om jag fick vänta en kvart. Det var verkligen välbehövligt för det har börjat bli rejält slitet och flygigt i topparna. Sedan behövde jag hem och boka tentatid innan fyra, så resten fick hoppas över, så nu sitter jag här och vill inte äta falukorv ... Äta måste jag nog om jag ska orka plugga och diska som också står på agendan. Fast mest längtar jag efter att få fortsätta sitta i soffan ... Jag börjar tydligen bli en riktig soffpotatis - eller handlar det om att passa på när den är ledig???

1 kommentar:

  1. Det känns inte som om jag har gjort något på jobbet idag! Jag har ju bara suttit i möten liksom.. fast jag skulle gärna ta en sväng förbi frisören också. Min frisyr är just nu en aningens svårbeskriven...

    Snart räknar jag med att börja cykla mycket mer än nu, så då skulle jag snarare vilja ha en varvräknare typ. Så att man får se hur långt man cyklar egentligen!

    SvaraRadera