lördag 24 april 2010

Det sägs att en olycka aldrig kommer ensam ...

Ja, någon olycka är det väl egentligen inte, men nu börjar det bli lite mycket strul.

Så länge jag har haft mobilt bredband via Telenor har det fungerat fruktansvärt mycket sämre än det fasta bredband jag kunde ha innan, men jag har väl bitit ihop och stått ut och tänkt att det blir väl inte bättre med min gamla skruttdator. De senaste veckorna har anslutningen brutits så fort täckningen har förändrats till en pinne mer, men igår tog det priset då inga sidor var anträffbara trots att jag hade täckning!!!

Så efter några försök under en timmas lopp gav jag upp och ringde supporten. Deras råd var att uppdatera till en ny version, detta måste man tydligen göra själv, men det är naturligtvis inget de upplyser en om, varken att eller hur. Igår fick jag i alla fall en steg för steg-beskrivning och sedan skulle det nog fungera ...

Ja, uppdateringen löste faktiskt min sega dator och kände igen modemet gjorde den också, men sedan var det tvärstopp när den skull finna drivrutinerna. Suck, från pest och kolera till stendöd internetuppkoppling. Ja, det var ju bara att ringa igen. Ja, du får kolla modemet mot en annan dator och se om det fungerar annars tar service bara två veckor, men har du tur finns ett modem att låna under tiden.

Jaha, där försvann den kvällens nöjen och kanske de kommande två också.

Jaja, så idag stegade jag iväg till Telenorbutiken, eftersom pojkvännen vägrade kolla det mot sin dator eftersom han var rädd för konflikter med tanke på hur struligt det varit med Telenor. Tyvärr gav ju inte Telenorbutiken någon service, för de kunde bara kolla sådant när chefen var där så då får jag vänta tills tisdag och något lånemodem hade de minsann inte. Däremot kunde jag ju byta upp mig om jag ville förlänga abonnemanget, men med allt strul sa jag upp skiten igår så det blir inte många dagar utöver mitt år ...
Ja, frågan kvarstår ju fortfartande om det är programvaran det är fel på eller om det är ett sekunda modem jag fått, men har jag tur kan jag avinstallera den nya versionen och hoppas att den hittar den gamla igen ... åtminstone tills tisdag.

Som tur är, är vi hos pojkvännen i helgen, men när jag väl kom hit insåg jag att jag kört iväg utan både körkort, plånbok, mobil och kamera såklart, så blogglivet får väl stå på standbye till nästa helg. SUCK och jag som såg fram emot att fota trädgården med mera. Nu längtar jag bara hem ...

Dessutom hade de inte virket på två byggmarknader som jag ville ha till min förodlingshylla och jag och pojkvännen blev lagom osams. Det återstår att se om de har kört sånt virke på hans jobb till nästa helg eller nästa eller nåt, men jag vill ha min hylla NU!!!

Nu ska jag äta så blir kanske både magen och jag på gladare humör, ute skiner solen i alla fall ... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar