fredag 23 april 2010

Underbart med en ensam förmiddag

Idag ska jag inte iväg och jobba förrän vid tolv så jag räknade redan imorse med att få sovmorgon till åtta. Naturligtvis så vaknar jag redan vid sju, men å andra sidan är det ju rätt gött att få ligga kvar och läsa en timma.

Sedan har jag passat på att göra en massa saker som är så svåra att få gjorda när jag har kar´n hemma, så nu har jag slängt två soppåsar och tidningar mm i vårt grovsoprum, diskat, skurat rent bänkarna i köket samt snyggat till på köksbordet. Yes, vad skönt.

Det jag inte förstår är varför det är så mycket lättare att få gjort saker direkt på morgon än senare på kvällen som när jag kommer hem från jobbet eller hit på söndagseftermiddagen.

Det återstår ju att se hur vi ska lyckas skapa bra rutiner när jag flyttar in hos pojkvännen där det känns som jag kan gå och plocka för jämnan ...

Kanske blir det bättre när vi är två om matlagningen och har tillgång till diskmaskin, men jag förstår inte hur det är så svårt att plocka ur diskmaskinen för att slippa få gammal disk drällande ... Är det typiskt manligt???

Nu återstår bara de där listerna i vardagsrummet innan vi kan få ordning och jag kan få ro att flytta in en del, snart är det ju bara två månader kvar så det känns som det börjar brinna i knutarna om jag ska få möjlighet att göra mer än bara packa och flytta de närmsta månaderna.

Sedan är det ju dags att byta en del skåp i köket för att få både plats och fräschhet och ett källarförråd som behöver skuras och eventuellt målas, det känns som ett ekorrhjul som aldrig slutar snurra med saker att göra för att få ett fräscht och lättunderhållet hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar