lördag 10 april 2010

Nu har jag väntat länge nog ...

Jag vet numera inte hur länge sedan det var som makeovern av skrubben bredvid sovrummet började. Under resans gång har jag insett att mitt tålamod är ju inte det bästa.

Först skulle den målas tre gånger typ och sedan hade pojkvännen snott bordsskivan till sitt postlådeprojekt och jag fick nöja mig med en plywoodskiva istället som skulle målas och målas och slipas och målas och slipas och målas. Nu börjar den väl äntligen bli klar, men då jag frågar vad den ska vila på så oj det hade han inte tänkt på ...

Anledningen till att inte jag målar är att jag inte tål målarfärg som luktar. Många gånger ger det spränghuvudvärk med sänggående i mörker som följd. Dessutom är det bra att han får känna sig duktig när jag blir nöjd.

Idag fick jag dessutom nytt golv som blev över efter vardagsrummet, så nu börjar det likna något!

Det återstår bara att se när listerna och hållarna till bordsskivan är klara och sedan ska ju några hyllplan i lämplig bredd målas. Jag hoppas att det blir bitar över efter vardagsrummet, för det hade han väl inte tänkt på ...

Ja, ni ser ju vilket evighetsprojekt saker kan bli. Inte konstigt att mitt tålamod tryter ibland. Jag vill ha min skrubb NU! Visserligen har väl vardagsrummet kommit emellan, men detta projekt påbörjades ju betydligt tidigare och skulle enligt vår uppgjorda tidsplan varit färdigt för länge sedan, men det sägs ju att den som väntar på något gott ...

... alltid väntar för länge. :-)

1 kommentar:

  1. bara här o kikar till dig och ser att det ser ut som du har det

    SvaraRadera