söndag 4 april 2010

Pengaberoende ...

Idag har vi varit på IKEA och handlat golv till vårt ombyggda vardagsrum.

Naturligtvis hittade jag också lite roliga saker på vägen; bland annat pennor till whiteboarden som jag letat länge efter, en ny tavellist (fast i fel färg, min vita har utgått ...) och nytt tyg till min djurtavla, dock utan nya djur ... Jag saknar min älg, räv, uggla, ekorre, groda, kanin, fladdermus och så vidare som jag glömde på tåget.

När jag väl skulle betala fick jag beskedet att köpet inte medgavs. Suck, och jag som hittat två snygga tunnor på fyndavdelningen som jag ville ha. Resten kunde ju vänta till en annan gång.

Ja ja, efter ett snabbt beslut begav jag mig till minuten på A6 varvid apparaten käkar upp mitt kort!!!

Shit! När ska jag nu hinna till banken med tanke på mina arbetstider på annan ort??? Mitt kort lär ju ligga på banken som vanligt ...

Men jag ville ju ha mina tunnor och N hade ju till och med lånat en hundring av mig, så han gav ju ingen hjälp. Inte kunde jag lägga undan dem till imorgon heller och föra över pengar till N, men rätt snabbt kom jag på att det går ju ta ut pengar på ICA-kortet och med tanke på att det är ny månad så skulle ju i alla fall det funka. Sagt och gjort, N fick vänta och jag tog bilen till Maxi och fick så småningom betalt mina tunnor och resten.

Något positivt är i alla fall att jag vann tio kronor på tianlotten som jag löste in samtidigt som jag tog ut pengar. Dessutom hann jag i sista stund hämta ut mitt paket som jag redan fått en påminnelse om. Julklappar till påsk är väl bra? Ja, jag fick ju beställningskatalogen innan jul, men sen ska man ju bestämma sig också ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar