lördag 27 februari 2010

Ett farligt ställe ...

Under det senaste halvåret har jag varit en bokslukare av stora mått och jag har svårt att hinna med att läsa allt jag vill, så många gånger får jag lämna tillbaks böckerna till bibblan innan jag känner mig helt färdig med dem.

Min senaste passion är ju trädgårdsböcker och dessa slukas fort som attan, men sedan vill jag ju helst läsa dem en gång till så jag kan anteckna det jag vill minnas, men DET går det lite mer trögt med. Det smartaste vore väl att inte låna några nya, men då har jag ju å andra sidan inget kul att läsa på tåget.

Men så kunde jag ju behöva lite ny inspiration till fortsatt rensande så jag tog med mig Maries tips med Feng Shui-böcker från bloggen Hem & harmoni till bibblan igår fredag. Med tanke på att jag inte skulle låna fler än "nödvändigt" så tittade jag bara på hyllorna där de skyltade med nya eller läsvärda böcker. (Jag lämnade två, därav besöket).

Man kan ju undra om det var meningen eller om bara slumpen spelade mig ett spratt för jag hittade dels en tipsad Feng Shui-bok och boken Lev enklare som bloggen Växla ner tipsade om för ett tag sedan. Dessutom var jag ju tvungen att tillåta mig en trädgårdsbok.

Så efter maten igår slängde jag mig ner i soffan med Feng Shui-boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar