söndag 14 februari 2010

Uppföljning av målen vecka 5

Tack och lov var jag normaltempererad på måndagen igen så jag kunde börja jobba. Inlämningen av ekonomin fick jag uppskov med till onsdagen, men då jag inte ville ha det hängande över mig så lämnade jag in den på måndag kväll efter att ha kollat igenom den lite snabbt. Visst jag var inte på topp, men det får helt enkelt duga.

Så mycket umgänge blev det inte i veckan. Jag var sugen på att umgås med vänner på lördan då jag hade tråkigt, men då N´s son, som hälsade på, hade fått någon bagbacill och inte fick behålla maten så kändes det säkrast att låta bli. För säkerhets skull inhandlades cola och blåbärssoppa och kräm utifall att vi skulle åka på det. Tack och lov så var det nog något han hade ätit hos mormor för vi har nu, snart två dygn senare fortfarande klarat oss.

På motionsfronten händer inte så mycket, det blir mina till jobb-promenader, men inte mer än så.

Lite bilder tas, men jag har inte varit inne på fotobloggen på länge och snart är det dags för en ny fotopromenad. Lite grann börjar jag sakna dansen, men jag har ju knappt hållt mig frisk och då blir det som det blir. Dessutom har jag ju inte anmält mig till någon kurs eftersom jag inte visste hur mitt liv skulle se ut. Just nu räcker det nästan med stressen det innebär att komma i tid till kören vid sju. Visserligen är det min längsta arbetsdag, så de andra skulle nog fungera bättre.
En kompis i kören funderar på att gå med i gospelkören och det känns ju lite lockade, men först får jag nog känna att jag har balans i mitt liv och hinner med det viktigaste.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!!
    Tusen tack för din lyckönskning hos mig!!
    Jag vet hur det är att vänta varje månad på gåvan..
    Vi hade försökt över ett år att få barn.
    Jag trivdes inte på jobbet jag hade så jag sa upp mig och 4 månader senare blev jag gravid.Härligt!
    Jag tror min kropp var i obalans pga stressen..
    Så allt hänger ihop.Kropp och själ..
    Hoppas du inte har för stressigt runt dig och att du får hålla dig frisk från baciller!!
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. nehe du, några promenader blir det inte för mig, masade mig ner till affären som ligger 10 m härifrån och funderade först på om jag kunde med och komma iklädd grön morronrock, men tog mitt förnuft till fånga och klädde mig. Men lat som attan är jag, är väl förkylningen, men nu känns det inte lika jobbigt att vara lat (skratt) så det blir horisontalläge en stund nu på eftermiddagen istället. Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  3. Hej
    vad bra att du inte fick magsjuka !

    Visst är det så att man alltid har projekt å saker som måste
    fixas. Det tar aldrig slut...
    Men det är ju kul också att fixa å dona!

    Må gott
    kedm Jessica

    SvaraRadera