söndag 28 februari 2010

En lång dag ...

Tack och lov är det inte varje helg som jag vaknar och är klarvaken kvart i fem. Med tanke på att pojkvännen sussade sött valde jag att lägga mig i soffan och läsa en stund. Som regel brukar det ju inte dröja så länge innan jag somnar om, men så var inte fallet denna gång.

Efter att jag läst ut Sofies resa som handlar om en tjej som överlever två bilolyckor varav den ena med 85 %-iga brännskador, så fortsatte jag läsa Trädgårdstidningen från Lord Nelson. Den var riktigt intressant så det ledde vidare till att jag försökte skapa en mer konkret plan över vad jag vill odla i de tänkta lådorna till sommaren. Till slut hade jag en hel drös lappar uppsatta med färgglada häftstift efter blommans färg och ordnade efter vilken rabatt det var tänkt.

Runt tio hittade N upp så det blev frukost och lite planering av dagen. Trots att jag tycker att det inte händer någonting har jag gjort en del framsteg. En hög böcker placerades in i bokhyllan, ett köksskåp rensades och lite kvarglömda grejer diskades. Lite småplock har hamnat rätt och kyl och frys är fyllda igen efter dagens handling. Dessutom tog jag en vända till återvinningen med två påsar, visserligen fyller ju juicepaketen rätt bra ...

Men nu börjar det bli dags att koja om jag ska vara pigg och alert på intervjun imorgon.

Ha en bra start på veckan!

1 kommentar:

  1. Oj! Jag tror aldrig att jag frivilligt vaknat den tiden! Jag är sjukligt ickemorgonpigg.. det är nog snarare jag som kravlar mig upp vid tiotiden. Däremot är herr Fräken morgonpigg. Alltid.

    Och nu är lampan uppe!! Undras om jag inte ska ta och flytta om lite bord.. hum hum...

    SvaraRadera