måndag 8 mars 2010

Bara en dröm

Ja, det är ju inte varje dag jag kör på andra bilar. Nattens dröm handlade om att jag kör in på en parkeringsplats där det finns en smal ruta att parkera i, men jag hinner inte stanna innan jag kör emot bilen framför som är parkerad med sidan mot mig. Den bilen flyttar nog också på sig och kommer emot bilen framför som den kör in i häcken på. Min instinktiva reaktion är bara att jag vill backa till min ruta eller fly därifrån. Varför jag inte fick stopp på bilen i tid är oklart. men det kändes som en kombination av för hög fart och fel pedal eller att den inte svarade.

Tack och lov var det bara en dröm. Som tur är brukar jag inte drömma sanndrömmar utan de är nog mer en påminnelse om vad jag ska tänka på. Kanske är det en reaktion efter min bilfärd i torsdags då det var 17 grader kallt och jag hade svårt att få rent på insidan av framrutan och höll på att köra i diket när jag skulle putsa det sista. Som tur var gick det bra, men jag har nu insett hur viktigt det är att ha full sikt.

Annars handlar drömmarna mest om att komma för sent, ha glömt något eller att vara jagad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar