tisdag 23 mars 2010

Vad pågår egentligen?

Imorse var jag lagom snuvig när jag kom på mig och snöt mig så blodet skvätte, bokstavligen. Tur att det finns vatten på tåget så jag slapp gå med blodprickiga händer.

När jag kom hem från stan var jag helt genomsvettig så det fick bli en dusch innan matlagningen. Och nu sitter jag här och fryser lite smått. Jag kanske helt enkelt ska strunta i allt och gå och lägga mig tidigt så jag inte blir sjuk, för det har jag ju inte tid med. Å andra sidan fick jag ju en oerhört positiv kommentar från min närmsta rektor att vi hållt oss förvånansvärt friska trots att vi träffar uppåt 70 barn per vecka, så det vore ju sjukt om jag nu dukar under.

Det luriga med mig är ju att jag kan känna mig frusen även om jag inte har feber och å andra sidan ha feber utan att jag fattar det.

Den som lever får se.

2 kommentarer:

  1. jamen ta det lugnt!!! kroppen säger ju till när den behöver vila o då måste man vara snäll mot den o lyssna ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja vet vad du menar med betygs"jagande". Jag fick tex. reda på en tenta idag som jag hade ett HALVT POÄNG från bästa betyg. då blir man ju sur, även fast man egentligen borde bli glad med tanke på att jag alltid bara siktar in mig på godkänt när jag pluggar. men det är ju det..när man ändå är så NÄRA...;-)
    Kram på dig

    SvaraRadera