söndag 7 mars 2010

Rensa i röran vecka 8

Till och från går det trögt med rensningarna, även om det sakta, men säkert går framåt. Tyvärr är det ju inte varje vecka det sker så synliga framsteg, för ibland kan det ju bara vara en hög böcker som hamnar på plats eller lite papper ur en hög som rensas ut.

Veckans "stora" projekt var att få ordning i skåpet bredvid diskbänken.

Under en tid har både det ena och andra hamnat här och vissa saker som saknar en särskild plats har vandrat runt, men nu förvaras snart alla ugns- och bakformar, durkslag, Trangiakök samt andra bakattiraljer som kryddor och kokos här.


Som vanligt när jag städar vill jag torka överallt, både hyllplan och väggar, så jag förstår inte hur de som planerat köket tänkt ... för inte ska man väl behöva skruva bort dörrknoppen bara för att kunna ta ut och torka av hyllplanen??? Eller hur städar andra människor?

Ja, här ser du skåpsdörren och väggen, så snälla påminn mig om detta om jag någon gång kommer planera för ett praktiskt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar