fredag 12 mars 2010

Jag hatar virus ...

Min tanke igår var att slutföra några påbörjade målningsprojekt, så glad i hågen skrapade jag bort färg som kommit på glaset till ett tittskåp.

Nästa steg var att skriva ut ett foto, men då behövde jag ju hitta det först bland alla bilderna.
På datorn har jag en stor mapp med överförda bilder från det gamla minneskortet, men där fann jag det inte. Troligen har jag inte lagt över det i datorn ännu.

Jag har för få portar till min dator och måste alltid dra ur en kabel för att kunna koppla in kameran, så antingen får jag stänga internetanslutningen eller också skippa tangentbordet, men då kan jag ju inte markera många filer samtidigt, så detta är ett litet företag helt enkelt, för oftast är ju internet på.

Så helt plötsligt satte jag igång att rensa bland korten då jag vet att jag har dubletter av många, vilket stjäl onödigt med minne på min dator som ändå är segare än segast, så nu önskar jag mig en NY dator för jag börjar så smått få panik på denna vad gäller att kunna använda internet och publicera bilder.

Tyvärr så upptäcker jag återigen att min dator spökar. När jag markerar filer börjar den lägga till samma filer i den öppnade mappen härivillt, så när jag fick kopia 12 på en fil så jag gav upp igår. Sedan hängde sig datorn fullständigt, ja inte ens Ctrl Alt Delete fungerar ... så N får sätta igång virusprogrammet från AVG i helgen, så hoppas jag det löser sig, för en fungerande dator vill jag ha.

Istället fick jag pyssla med annat. Tja, jag fick i alla fall tvättat mina snäckor som jag plockade dagen efter annandag jul, men det var ju först nu jag kommit på till vad ... men bilder får som sagt vänta. Glädjande nog försvann inte inlägget i alla fall, även om det mest var gnäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar