måndag 8 mars 2010

En seg start

Imorse var jag rätt trött efter en snurrig natt, men planen för dagen fanns oavsett hur den skulle bli. Direkt efter frukost tog jag tag i en massa småprojekt och fick också riktigt mycket gjort som inte var planerat. Först veks en maskin tvätt ihop och kom på rätt plats tillsammans med en till. Sedan har jag också tömt en gammal tvättlåda och en påse som har stått ett tag på golvet i sovrummet.

Därefter var jag på väg att skjuta på disken, men har jag väl torkat väggarna och diskhoarna så känns projektet mer överkomligt. Egentligen har jag inte så ont av att diska, men jag tycker det är oerhört tråkigt att sätta igång projektet. Oftast är det ju N som diskar, men han har ju en benägenhet att ofta lämna kvar lite grann, vilket stör mig enormt. Jag vill ju ha det helt rent så jag kan få ro i kroppen, så det var riktigt skönt att få ordning i köket igen, tills det var dags att äta igen ...

Tyvärr eller tack och lov blev det en ledig dag idag, med tanke på att jag har varit rätt seg i kroppen hela veckan, så jag ville helst bara ligga i soffan. Å andra sidan fanns det mycket att ta tag i som jag inte kände för, vilket är lätt att få dåligt samvete för när tiden finns, åtminstone till några projekt. Tyvärr är man ju sällan nöjd med vad man gjort med tanke på att det alltid återstår en massa.

Efter maten tog jag i alla fall tag i att ringa förskolechefen som jag träffade på intervjun. Tyvärr fick jag inte jobbet eftersom de skulle få tillbaks tjänstledig personal i kombination med att jag inte har rätt utbildning och inte kunde börja arbeta omgående. Däremot fick jag positiv kritik på mitt framförande under intervjun. Hon tyckte att jag uttryckte mig väl genomtänkt och hade tagit med mig mycket från tidigare ställen samt hade reflekterat över vad jag vill förbättra samt har en målinriktning. Ja, det kanske inte säger er så mycket, men det kan vara bra att ha orden på pränt när det känns nervöst att gå på intervju nästa gång.

Efter detta både negativa och positiva besked traskade jag iväg och köpte 10 kilo kattmat. Fråga mig dock inte hur jag trodde att den skulle få plats i en 30 liters ryggsäck ... fast med envishet går det mesta. Efter att vänt på påsen så fick den plats på botten och med hjälp av midjeremmen sattes påsen fast så jag kunde bära den på ryggen. Tyvärr ringde N mitt i så jag fick packa om, men hem kom jag efter 2 km promenad ändå.

Nu ikväll har jag mest slappat i soffan och läst för nöjes skull. Inte blev det något pluggat idag heller ... I och för sig vet jag ju inte ens om jag kommer kunna skriva tentan i april med tanke på jobb, så motivationen är väl inte så hög, men det känns ändå som en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack snälla för din kommentar i min blogg. De är så roligt att få veta vem de är som läser och sen få titta in och se vem du är och vad du skriver om. Så nu har jag tittat runt lite i dina bloggar och läst lite. Men ska fortsätta lite senare. De fanns mycket spännande att läsa. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej heeej!
    Kul att du hittade till min blogg så jag kunde hitta hit:-)
    Ja det där positiva snacket är mycket för att tala till min egen hjärna vid mindre roliga dagar ;-)
    Nu ska jag ha lite kvällsmys, men återkommer och läser mer en annan dag!
    Kram

    SvaraRadera