måndag 22 mars 2010

Dåligt humör kan ge bra resultat

Jag vet inte om jag drabbades av lappsjuka eller vad det var igår eftermiddag, för efter att vi arbetat klart med taket för helger var jag på allmänt dåligt humör. Jag var allmänt sur och grinig och hade ingen lust att ta tag i något. Kan ju vara pms också, men det vill jag ju inte ha ...

Ändå finns det trevliga saker i väskan som att läsa trädgårdsböcker, virka, fixa till en dyna och måla lite saker, men jag bara ville inte.

Att jag har studier som hänger över mig som jag har svårt för att ta tag i om jag nu ska skriva den där tentan i företagsekonomi gör väl inte saken bättre. Ovanpå alltihop har jag varit trött både på veckorna och på helgerna de senaste veckorna, så jag har gett mig själv tillåtelse att vila med hopp om energi.

Så till slut var jag trött på pojkvännens röra. Bara för att man renoverar ett rum så ska det ju inte behöva se ut som att stormen har drgit fram överallt, så nu fick det bli ordning i köksskåpen. Tills jag flyttar in får hyllorna antingen målas eller skåpen snarast bytas ut för de blev inte helt rena. Nu hoppas jag ordningen bibehålls ...

Ja, när jag ändå var i farten så tog jag nästa skåp också. Saker vandrar ju som sagt en del mellan oss, men det är ju onödigt att samla på dubletter bara för att man inte ser vad man har. Ja, jag konstaterade ju att där stod en extra balsamvinäger, två paket café de Parissås, två med potatismos och tre påsar mjöl ...
Idag har min städiver fortsatt (jag slapp ju plugga på morgonen då) så nu är hemmet dammsuget, även renoveringszonen i vardagsrummet. De största bitarna sopades dock ihop.
Sedan har jag fortsatt tvätta så nu har han ett rent täcke MED påslakan och snart även rena kläder. Kvar återstår ett gäng byxor som han slänger allsköns bråte i och de vill jag ta i och sedan börjar det bli tomt i den innan överfulla tvättkorgen. Ibland har han en snäll flickvän.
Ja ja, jag får väl återvända till plugget, drygt ett kapitel har jag i alla fall läst innan jag gick in i lunchkoman.

1 kommentar:

  1. Usch va tråkigt med en sån dag. Tydligen måste man ha dom lite då och då men de värsta tycker jag är när man inte vet varför man mår, känner och gör som man gör. Men du var verkligen duktig. De är så härligt att rensa och organisera tycker jag. Kram

    SvaraRadera