lördag 20 mars 2010

Födelsedagsfixande

Igår kväll var jag och N bjudna på födelsedagskalas. Oftast firar inte vännerna ojämna år, men det är ju alltid kul att komma iväg och umgås med människor när tillfälle bjuds, för i vanliga fall läggs ju helgerna på renovering när vi är hos pojkvännen. Istället fick vi kliva upp tidigt idag, men å andra sidan var jag vaken vid sex ... Jag förstår inte varför kroppen ställt in sig på 6,5 timmar för egentligen tror jag att jag behöver mer. Fördelen var ju att jag hann fixa klart och packa en del innan N kom upp.
Som omväxling var paketet inhandlat i god tid, eftersom jag passade på när vi ändå var på A6 och handlade. Däremot hade jag ju ingen koll på om jag hade papper hemma ...
Men först var jag ju tvungen att se om det var ett bra val ... plasten fick dock sitta kvar på ljusstaken.
Ja, det gick att roa sig en bra stund ... och ja, jag var försiktig för man får kanske inte leka med andras presenter. ;-)
Sedan har jag ju fått inspiration till att skriva snygga kort när jag läste den här boken. För kort är ju inget jag har hemma ...
Efter mycket bråkande med datorn och billigt fotopapper som fastnade, (de fungerade tydligen inte i en HP-skrivare ... ) så lyckades jag. Det visade ju sig att HP-pappren visst har en kant att riva av, men det hade ju jag missat ...
Som tur är blev jag nöjd med resultatet. Några blommor i trädgården finns ju inte, så det fick bli ett foto taget i somras, medan kortet skrevs på enklast tänkbara vis eftersom tiden tröt.
Och det vanliga presentpappret räckte ju bara till ett paket, men som tur var fanns det ett vanligt pappper i julpapperspåsen jag köpte i julas. Jag förutsätter att isbjörnar gillar snö året om. :-)

4 kommentarer:

  1. Javisst e det mysigt på torgmarknaden:-) Var e det du bor? Någonstanns i krokarna har jag förstått! Har sett att det kommer va en marknad i på fredagar med start i vår, där de säljer närproducerad mat och Krav-odlad, här på Öster (kom inte ihåg vad torget heter). ÄLSKAR marknader!
    Lycka till med takspikningen och träningsvärken!!
    KUL!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där boken verkade kul! Jag gillar att skriva, men det blir ju mest knappande på tangenterna och den vanliga handstilen på alla kort och brev.

    Å så fnissar jag gott åt dina olika sätt att sätta ljusen. Påminner mycket om mig:-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Tack för lyckönskningen. Ja vi får hoppas att jag mår bättre med tiden och om inte annat, att vi får en fin bebis.

    Jag håller alla tummar för att det är en på gång hos dig också!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra att du har prövat presenten lite innan så att du kan tipsa födelsedagsbarnet sedan om hur man kan piffa till det! ;-D

    Sex på morgonen vaknar jag aldrig om helgerna, det kan jag säga.. däremot är herr Fräken sjukligt morgonpigg, jag förstååååår inte vad det är för fel på honom?! ...

    Vet inte om min energi idag rann av mig, jag var helt inställd på att fortsätta att virka, men så fick jag värsta blåsorna i handen så det gick inte att fortsätta.. så då tappade jag lite av stinget!

    SvaraRadera