lördag 20 mars 2010

En oväntat produktiv dag

Tack och lov är det inte varje dag jag vaknar med 37,6, så var jag inte strålande pigg igår morse precis, så det stora dilemmat var ju om jag skulle orka jobba en hel dagom jag blev uppringd för att jobba. Tack och lov slapp jag fatta ett beslut.

37,6 är väl egentligen inte så mycket att gnälla över, då det bara är infektionstemperatur, men samtidigt så ligger jag i normala fall ungefär en grad lägre. Därför blir jag rätt seg i kroppen och ovillig att göra saker, så valet stod mest mellan soffan, sängen och datorn. För enda sättet att bli pigg och frisk brukar ju vara att vila. Ha ha, ytterligare en bra anledning att slippa plugga ...

Det blev datorn som segrade, men jag kände mig rätt ointresserad av att sitta där och läsa bloggar, vilket jag annars gillar, så rätt snart försökte jag hitta något annat.

Konstigt nog lyckades jag få gjort en massa småsaker. En ram målades klart, ett förhänge och en påse syddes till badrummet.
När jag ändå hade symaskinen framme med rätt färg och den som omväxling skötte sig hyfsat passade jag på att laga två örngott och ett par byxor. Dessutom sydde jag klart mitt sedan länge halvfärdiga jobbprojekt (i och för sig slutar ju min kollega snart och hon har undrat hur det har gått ...). Nu fattas bara några stygn för hand.
Även det fina hjärtat som jag vunnit hos Bakom berget har efter mycket funderande fått en plats.


Dessutom ringde jag upp kvinnan som sökt mig om en förväntad jobbintervju, så nu har jag två inplanerade nästa vecka. Det ena på äldreboendet i byn där N bor och den andra på kortids åt andra hållet, så vi får se vad det blir till slut. Det vore ju smidigt att få in en fot här och ha nära till jobbet, samtidigt som det vore roligt att jobba vidare med barn. Om inte annat ges ju fler chanser till hösten. Dessutom går jag och funderar på om jag ska lyckas hinna läsa in året som krävs för förskollärarexamen parallellt med jobb på hel/deltid. Enligt det jag läst så går den på halvfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar