måndag 15 mars 2010

Med hopp om sommarjobb

Det bidde inget jobb idag heller och tankarna började så smått komma krypandes om jag inte stängde rätt på alla sätt och vis sist, fast å andra sidan som N sa, så hade de ju hört av sig i så fall. Sedan kanske alla håller sig friska och då behövs jag ju inte. :-( Det är väl bara det att det kändes lite konstigt att lämna nyckeln i brevinkastet, helst vill man ju ha bekräftelse på att den kommit i rätta händer, men jag har gjort vad jag kunnat i alla fall.

Däremot så fick jag ett trevligt telefonsamtal om sommarjobb på äldreboendet i samhället där N bor. Med tanke på att det är sagt att jag ska flytta dit innan augusti så skulle det ju innebära att jag får tid att sucessivt bo in mig. Å andra sidan ska jag väl inte ropa hej än, jag har ju inte ens varit på intervju än. Avdelningen det handlar om är ett gruppboende för människor med demens. N´s spontana kommentar var att: det hade han aldrig klarat. Jag har nog ingen åsikt om det, utan ser det mer som en spännande utmaning att ha fått arbeta med människor från 0 till livets slut. Vi får se hur det känns på måndag.

Annars har jag läst en del, samt varit runt i några affärer. Tja, så mycket spännande handlat blev det ju inte. Tapeterna fanns inte inne, så det blev bara tapetklister och en lampa på Myrorna. Denna har jag snott lampskärmarna i glas ifrån och monterat ihop och hängt upp i de gamla i köket. Det känns som att det börjar bli dags att ta ner de vita ljusbollarna jag köpte i julas för nu vill jag ju ha in våren och bort med alla "snöbollar", inne såväl som ute.

För att få extra mycket vårkänsla har jag sått en hel hög med fröer också. Vi får se om det händer något om några dagar.

Sedan kan man ju tycka att man ska ut i vårsolen också, men det har jag inte lyckats med mer än till och från bilen. Fråga mig inte varför det går så trögt att ta itu med saker ibland, även om jag gillar det när jag väl är där. Hmm, mina ställtider är lite väl långa. Kanske beror det helt enkelt på att det är tråkigt att gå ut själv när alla andra jobbar, ja N åkte ju hem till sig för att städa och då fanns det ju ingen att gnabbas med längre.

Nä, nu får jag hitta på något och inte bara fastna vid datorn ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar